Ziggo, mijn internetverbinding is stuk!


Tikkerdetikkerdetik… en ineens… geen internet meer.

Sinds gisteravond lag de internetverbinding er ineens uit. Vanmorgen na het vruchteloos resetten van router en modem dan maar even een kort telefoontje naar Ziggo, zo dacht ik. Dat ‘kort telefoontje’ en ‘Ziggo’ eigenlijk niet in 1 zin passen, had ik natuurlijk kunnen en moeten weten. Na 10 telefoontjes had ik mijn verbinding weer terug:

1. 0900-1884 levert acht minuten wachten op, en zodra er wordt opgenomen, wordt de verbinding per ongeluk weer verbroken door Ziggo.
2. 0900-1884 levert na drie minuten wachten een volledig doodstille lijn op. Dan maar opgehangen.
3. 0900-1884 levert een automatische mededeling op dat er een storing zou zijn in mijn postcodegebied. Aha! Dus even geduld dan maar>
4. 0900-1884 levert na enige uren wachten een medewerker op die opneemt en meldt dat er geen storing is. Of ik modem+router wil resetten. Helpt niet.
5. 0900-1884 levert na minuten wachten de helpdeskcentrale in Maastricht op, die melden dat al HUN systemen eruit liggen en dat ze me dus niet kunnen helpen. Of ik nog een keer wil bellen, dan krijg ik wellicht een andere centrale.
6. 0900-1884 levert op dat de telefoon eindeloos over blijft gaan. Geen wachtmuziek, geen queue, geen stem die meldt wat er gebeurt.
7. 0900-1884 levert totale stilte op na de automatische openingsboodschap.
8. 0900-1884 levert de boodschap op dat er een storing is bij de klantenservice. ‘Kijk op onze website’, zo hoor ik. MAAR MIJN INTERNET DOET HET NIET!!
9. 0900-1884 levert een medewerker op die meldt dat het aan de router ligt. Ik moet routerfabrikant Sweex bellen. 10. 0900 235 79 339 levert op dat ik de router moet resetten (harde reset), waarna de internetverbinding het weer doet. Na het opnieuw beveiligen van de router lijkt alles in orde. Alleen werkt de SMTP-server nu ineens niet meer. Het invoeren van een andere SMTP-server lost ook dat op.

Zucht.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *